sobota 18. února 2012

Začátky


Hlavně vzhledem k angličtině jsem nechtěl jet sám a tak jsem přes web kontaktoval holčinu, která, stejně jako já, sháněla parťáka. Po pár mailech jsme se dohodli, že teda jedeme na ten Zéland spolu. Víza, letenky a je to.

Poprvé jsme se potkali až na letišti. Jana byla sympatická a chytrá holka, ale strávili jsme spolu jen první týden na NZ. Stopem nahoru do Keri Keri, pronajmout auto, zajet se mrknout na sever, na Cape Reinga a dost. Jana jela za prací dolů na jih a já zůstávám v Keri Keri.

Bus na Ninety Mile Beach
Strávil jsem tam sice jen tři týdny, ale poznal jsem za tu dobu pár výborných lidí, trochu se rozmluvil a zvykl si na angličtinu a zlehka okusil Nový Zéland. První koupání v oceánu, první sandflies (přes 100 štípnutí jen na jedné noze!), spaní na pláži pod širákem, rybaření, chycení a uvaření chobotnice k večeři, viděl jsem prvního rejnoka a jedl jsem první vlastnoručně nasbírané mušle. Poznávám první přátelské novozélanďany a neskutečně silné místní s
lunce. Prostě solidní začátek akce! :-)
Mt Mountganui

Po třech týdnech ale měním základnu. Jedu stopem dolů, od jednoho pohodovýho, v Aucklandu žijícího čecha kupuju auto a přesouvám se do městečka Te Puke, které se stává na příštích pět měsíců mým domovem. Díky Monkovi a Markét trhám kiwi ne za $13,25, jako na severu, ale za $15,25/hod a navíc pro výborné farmáře a se skvělými lidmi, takže ještě jednou díky! Během trhání bydlím v autě na jednom parkovišti. Poznávám spoustu dalších čechů, francouze jménem Charly a pár místních borců.

Dohaduji si práci až do září a v týdenní pauze mezi trháním a prostřiháváním jedu poprvé poznávat krásy Nového Zélandu.

Okolí Te Puke