středa 10. října 2012

Tongariro podruhé


A znovu mé oblíbené informační centrum ve městě Turangi pod národním parkem Tongariro. Tentokrát se ptám na počasí – je nahoře ve vesnici ještě sníh? Paní na mně otáčí monitor a ukazuje mi, že je tam 210 cm! Hádal bych tak maximálně 20, přeci jen už je začátek října, a tak zas čekám nějakou zradu. A taky že jo. Nahoře není po sněhu ani památky! Nějak ty jejich „informace“ fakt nechápu.

Předpověď pro tentokrát vypadá hoodně špatně – celý týden má pršet. Rozhoduji se, jestli zůstat zde a čekat na lepší počasí, jet na týden na východní pobřeží a pak se vrátit a nebo jet dál, rovnou k Mount Taranaki. Když jsem ale přejel NP k městu Waioru, potkávám parádní slunečný počasí s nízkými mraky, pomalu se přelévajícími přes hory. Volím teda možnost zůstat a počkat. S takovým počasím by se daly nafotit parádní fotky, musím mít ale trochu štěstí (a tomu se musí jít vždycky trochu naproti).

Vyrážím tedy po Desert Road zpět. V půli cesty ale vjíždím do průtrže mračen, která trvala dva dny. Celé dny trávím v autě. Čtu, vařim, jim, píšu a vše vždy poctivě prokládám pivkem. Večer pozoruju z auta bouři, kdy blesk jednou udeřil do stráně přímo před mým autem. To byla paráda, jak já miluju bouřky!

Ráno se už ale dělá pěkně a tak toho využívám. Chlápek v infocentru mi nedoporučuje trek k Tama Lakes (doporučujou mačky a cepín a navíc je po větších deštích smetená část cesty) a tak obcházím snad všechny kratší věci v okolí. Odpoledne vycházím nahoru k úpatí sopky Ngauruhoe, kde si vyhlížím pár zajímavých kompozic. Když jsem se tam ale večer vrátil s tím, že něco nafotim, vše se zase zatáhlo a já byl rád, že jsem vůbec viděl na cestu zpět. I to je život fotografa – člověk jde dvě hodiny do hor  - 2x za den – aby nakonec nic nenafotil... J Cestou zpět na parkoviště, kde jsem přebýval, jsem se ještě zastavil u jednoho jezera a objevil vcelku slušný výhled na hory. Stál jsem na malém poloostrově a snažil se nastavit foťák na stativu. Po obou stranách jakési rákosí, vydávající hroznej rámus. Co to ku… Rozsvěcim čelovku a asi metr přede mnou plave krysa. To není zrovna mý oblíbený zvíře a já stál přímo mezi jejich ložnicí a obývákem… A tak jsem se rychle sbalil a vypadl.

Další den jsem se dostal i k těm Tama Lakes. Prostě si řikám ‘zkusim se podívat, jak to tam vypadá. Vrátit se můžu vždycky’. Cesta ale vypadala tak, že bych tam s malou pomocí (do těch schodů) dostal i vozíčkáře. A že prej mačky a cepín! Cestou zpět na mé parkoviště jsem znovu potkal bouři, tentokrát i s kroupami.

A tak už jsem se na to vykašlal a ráno se vydal zase dál – k sopce Mount Taranaki.
 
(Ještě malá poznámečka: od tohoto příspěvku bude bohužel téměř vše bez fotek. A postupem času se dostanu i k důvodu proč.)